Wskaźnik turbo – jest to wskaźnik, który mierzy ciśnienie w ssącym kolektorze.

Jest bardzo dużo różnych właściwości, które trzeba nadzorować żeby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania silnika. Najważniejsze są natomiast 3: wskaźnik ciśnienie oleju, czujnik temperatury spalin, wskaźnik ciśnienie oleju.

 

Wskaźnik turbo – mierzy on ciśnienie w kolektorze ssącym, które powstaje podczas pracy kompresora lub turbosprężarki. Zbyt ogromne ciśnienie doładowania może wywołać bardzo dużo negatywnych konsekwencji (niebezpieczny wzrost temperatury spalania, spalanie stukowe, zubożenie mieszanki paliwowej).

 

Wskaźnik temperatury spalin – ten wskaźnik wskazuje temperaturę wylotowych gazów (a więc) w kolektorze wydechowym. Za wysoka temperatura odzwierciedla za dużą temperaturę jaka panuje w cylindrach, co prowadzi do stopienia tłoków. Optymalne temperatury spalin to ok. 500 stopni C dla diesla a także do około 900 stopni C dla benzynowych motorów.

 

Wskaźnik ciśnienia oleju – wskaźnik ten jest znacznie dokładniejszy aniżeli seryjne wskaźniki ciśnienia oleju (lampka, która świeci się na czerwono w sytuacji zbyt niskiego ciśnienia oleju) – pokazuje szczegółowe parametry ciśnienia oleju, umożliwia śledzić je na bieżąco, by zapobiegać spadkowi ciśnienia, co może przyczynić się do poważnej awarii.

Źródło: Wskaźnik ciśnienie oleju