Możemy je wykonywać prawie w każdym miejscu.

Wiele pań posiada kłopoty z mięśniami dna miednicy, które również zwane są mięśniami Kegla. Po urodzeniu dziecka albo z upływem czasu ulegają one znacznemu osłabieniu. Większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co również wpływa źle na stan mięśni. Dodatkowo brak aktywności ruchowej, dominujący siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na szczęście można temu zaradzić. Są specjalne ćwiczenia mięśni dna miednicy. Można je robić prawie że gdzie tylko chcemy oraz o dowolnej porze dnia. Najprościej zacząć je w wc w trakcie oddawania moczu. Możemy na zmianę oddawać mocz a także hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc, siedząc czy też stojąc także można ćwiczyć wyżej wymienione mięśnie. Najlepiej zaciskać je a także naprzemiennie rozluźniać w kilku powtórzeniach, najlepiej parę razy dziennie. Przy takich ćwiczeniach miejmy na uwadze, żeby nie napinać mięśni pośladkowych a także mięśni brzucha. Z wiekiem albo po urodzeniu dziecka kobiety doświadczają również takie coś jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na te dolegliwości pomogą ćwiczenia mięśni Kegla a oprócz tego zdecydowanie bardziej aktywny tryb życia. W razie wątpliwości można udać się do specjalisty a najlepiej ginekologa po odpowiednią poradę. Ćwiczenia pomogą zniwelować problemy zdrowotne a oprócz tego poprawią jakość naszego życia seksualnego.