Dieta na masę powinna składać się głównie ze zwiększonej ilości białka.

Pomimo że u większości ludzi zjedzenie pizzy wieczorową porą kończy się częstokroć błyskawicznym zwiększeniem wagi, istnieją takie osoby, które wcale nie umieją przybrać na masie. Próbują to robić i teoretycznie codziennie przyjmują większą porcję potraw, ale mimo tego ich waga w ogóle nie ulega zmianie, a czasami nawet zaczyna spadać i to bez jakiegokolwiek powodu. Dieta na przyrost masy mięśniowej też musi być natomiast odpowiednio zbudowana, by okazała się efektywna. Czasem nie wystarczy jeść więcej. Trzeba również żywić się inteligentnie, by poprzez nadwyżkę kaloryczności nie zwiększyć dodatkowo tkanki tłuszczowej znajdującej tuż pod naszą skórą. Dieta na masę powinna składać się przede wszystkim z większej ilości białka. To istotny składnik – kluczowy budulec wszelkich naszych narządów. Przeciętnej osobie wystarczy spożywanie jednego grama białka na 1 kilogram masy ciała każdego dnia, natomiast w przypadku zamiaru zwiększenia masy mięśniowej taka porcja białka raczej nie będzie odpowiednia. Powinno się zwiększyć ją choćby dwukrotnie. To oznacza, że facet który waży 80 kg powinien spożyć przynajmniej 160 g. białka i to każdego dnia. Jak uzupełnić tą znaczną ilość? Chyba najlepiej spożywać zwyczajnie bardzo dobrej jakości mięso (wołowina, mięso z indyka lub kurczaka albo indyka), twarogi, jaja, ryby a dodatkowo warzywa strączkowe. Od czasu do czasu można także sięgnąć po białkową odżywkę, która nieomalże w stu procentach posiada czyste białko. Pomimo że ogrom ludzi obawia się białka, twierdząc, że jako sztuczny produkt nie może być ono dobre dla zdrowia, w rzeczywistości nie ma w nim nic złego. Taka białkowa odżywka zjedzona raz na tydzień absolutnie nie zaszkodzi organizmowi. Dieta na przyrost masy mięśniowej musi bazować też na węglowodanach. Bardzo ciężko ułożyć ją tylko z samego białka takim sposobem, ażeby zapewniało ono co najmniej zapotrzebowanie dzienne konkretnej jednostki. Węglowodany posiadają bowiem znacznie więcej kalorii w jednym g. i są szybko przetwarzane przez organizm ludzki, poprzez to możemy przyjąć ich zwyczajnie znacznie więcej. Najlepszymi źródłami tego składnika pokarmowego są: pieczywo, ryż, makarony a oprócz tego kasze. Warto natomiast uważać tu na wyroby robione z pełnych ziaren. Są one z całą pewnością o wiele zdrowsze i o wiele bardziej wartościowe, natomiast posiadają spore dawki błonnika, który wypełnia nasz żołądek oraz hamuje uczucie łaknienia na długo. O wiele ciężej zjeść 2 kromki razowego, ciężkiego pieczywa niż zjeść nawet 2 całe bułki pszenne. Budując masę, nie możemy jakoś drastycznie podchodzić do wybierania produktów spożywczych. Białe pieczywo, makarony i ryże są bez wątpienia dozwolone. Można zjeść ich więcej i takim sposobem szybciej budować własną masę mięśniową. Z pewnością samym sposobem żywienia nikt jeszcze niczego nie osiągnął. Dieta powodująca przyrost masy mięśniowej powinna być jedynie uzupełnieniem adekwatnego planu ćwiczeń. Jak go przygotować, by był on skuteczny? Przede wszystkim trzeba go oprzeć na bardzo ciężkich treningach siłowych. To one zdecydowanie znakomicie rozbudowują mięśnie a także powodują ich rozrastanie.

Autor: Dieta na przyrost masy mięśniowej